Design og kommunikation

Design og kommunikation

Det er vigtigt, at salgs- og kommunikationsarbejdet tænkes ind i udvikling og markedsføring af produkter og ydelser. I produktudviklingen skal hele salgsforløbet tænkes ind, så produktet er til at håndtere logistisk.

 

Virksomheden skal også beslutte, hvordan der skal kommunikeres i forhold til virksomhedens øvrige produkter og ydelser samt virksomhedens overordnede visuelle identitet.

Designrådgivning kan medvirke til at udvikle og implementere virksomhedens visuelle identitet og sikre at denne afspejler virksomhedens værdigrundlag og målsætninger. Ligeledes er det vigtigt, at identiteten afspejles i på både digitale og fysiske sammenhænge. Altså både web-site, visitkort og brevpapir, da det er med til at signalere en professionel virksomhed, der har styr på tingene.

 

Det er vigtigt at den visuelle identitet dokumenteres i en designmanual, for at sikre en ensartet anvendelse samt den investering virksomheden har foretaget.